Nieuw Statendam Holland America Line
Alt tekst (140 tekens): Cruiseschip Nieuw Statendam van Holland America Line vaart op open zee onder een stralende zon en blauwe hemel met lichte wolken.

Nieuw Statendam - Holland America Line

Toegankelijke Suites ♿✅

1339

 Totaal suites

40

Toegankelijke suites

2692

Gasten

1086

Bemanning

12

Dekken

Details Toegankelijke Suites

null

Ontdek meer over de mogelijkheden van onze toegankelijke suites.

Ruime, rolstoeltoegankelijke Neptune Suite op de Nieuw Statendam met kingsize bed, brede doorgangen, zithoek en balkon met drempelloze toegang

Neptune Suite ♿✅

Overzicht

Deze ruime suites hebben ramen van de vloer tot het plafond met uitzicht op een privéveranda en worden overspoeld met licht. Ze omvatten een grote zithoek en twee bedden die kunnen worden omgevormd tot een kingsize bed, ons karakteristieke Mariner's Dream™-bed met luxueuze Euro-Top-matrassen.privéconciërge en allerlei gratis diensten.

    • Rolstoel toegankelijk ♿✅
    • Grote 43 - 47m2
    • Deck 7
    • Cabin 7094
    • Categorie SA

    Faciliteiten omvatten het gebruik van de exclusieve Neptune Lounge, een privéconciërge en allerlei gratis diensten.

Rolstoeltoegankelijke badkamer op de Nieuw Statendam met inrijdouche, douchezitje, beugels en verlaagd wastafelmeubel met spiegel.

Overzicht

    De badkamer heeft een grote inloopdouche met een gordijn (in plaats van een glazen wand), grote jacuzzi met douche en dubbele wastafel. Er zijn geen kastjes onder de wastafel, dus makkelijk toegankelijk met een rolstoel. De suite heeft, in plaats van een bank, alleen twee stoelen en een tafel.

    De suite heeft geen oprijplaten bij de toegangsdeur, de badkamer of de balkondrempels.

    Alt tekst (140 tekens): Rolstoeltoegankelijke badkamer met bad voorzien van transferzitje, aparte inrijdouche, handgrepen en antislipvloer op de Nieuw Statendam.

Voorzieningen Netpune Suite Categorie SA

Amenities

  • Dagelijkse housekeeping
  • Gratis 24-uursroomservice
  • Elemis Aromapure zeep, lotion, shampoo
  • Premium badjassen, slippers
  • Make-upspiegels en föhns
  • Vers fruit op verzoek
  • Kluis
  • IJsservice
  • Schoenpoetsservice
  • Tv met films op aanvraag, programmeren
  • Verse bloemen
  • One-Touch conciërgeservice
  • Jacuzzi (afhankelijk van de suite)
  • Koffiezetapparaat/espressomachine in de suite
  • Gratis wasservice
  • Hors d'oeuvres voorafgaand aan het diner geserveerd in de suite
  • Welkomstglas mousserende wijn
  • Instappen met prioriteit voor aanleghavens, prioriteit bij dineren en zitplaatsen, speciale ontschepingsservice
  • Op verzoek middagtheeservice in de suite
  • Verrekijker
  • Exclusieve draagtas
Rolstoeltoegankelijke hut aan boord van de Nieuw Statendam, met een ruim tweepersoonsbed, brede doorgangen, drempelloze toegang tot het balkon en een aangepaste badkamer

Vista Suite ♿✅

Overzicht

Deze met licht overspoelde comfortabele suites bevatten een veranda, ramen van de vloer tot het plafond en een comfortabele zithoek. Ze bevatten twee bedden die kunnen worden omgevormd tot een queensize bed, ons karakteristieke Mariner’s Dream™-bed met luxueuze Euro-Top-matrassen, plus een douche, minibar en koelkast.

    • Rolstoel toegankelijk ♿✅
    • Grote 25- 33m2
    • Deck 6
    • Suite A6148 & A6150
    • Categorie A

    De badkamer zijn volledig toegankelijk met een inroldouche.

Voorzieningen Vista Suite Categorie A

Amenities

  • Dagelijkse housekeeping
  • Gratis 24-uursroomservice
  • Elemis Aromapure zeep, lotion, shampoo
  • Luxueuze badjassen
  • Make-upspiegels en föhns
  • Royale bergruimte
  • Vers fruit op verzoek
  • Kluis
  • IJsservice
  • Schoenpoetsservice
  • Tv met films op aanvraag, programmeren
  • Verrekijker
    Rolstoeltoegankelijke hut aan boord van de Nieuw Statendam, met een ruim tweepersoonsbed, brede doorgangen, drempelloze toegang tot het balkon en een aangepaste badkamer

    Veranda Suite♿✅

    Overzicht

    Deze suites worden overspoeld met licht door kamerhoge ramen die uitkijken op een privéveranda en omvatten een zithoek, twee bedden die kunnen worden omgevormd naar één queensize bed - ons kenmerkende Mariner's Dream™-bed met luxueuze Euro-Top-matrassen een douche met hoogwaardige massagedouchekoppen.

    • Rolstoel toegankelijk ♿✅
    • Grote 36 m2
    • Deck 4, 5, 8
    • Suite VH4017, VH4096, VH4146 & VH4167 9
      Deze hutten hebben uitzicht dat wordt belemmerd door reddingsboten of andere scheepsstructuren.
    • Suite V5042, V5055, V5057 & V5062
    • Suite  VA8132, VA8134, VA8145 & VA8147
    • Categorie VH, V & VA

    De badkamer heeft een grote inloopdouche met een gordijn (in plaats van een glazen wand) en één wastafel. Er zijn geen kastjes onder de wastafel, dus makkelijk toegankelijk met een rolstoel. (Er is geen bad.) De suite heeft, in plaats van een bank, alleen twee stoelen en een tafel.

    De suite heeft geen oprijplaten bij de toegangsdeur, de badkamer of de balkondrempels.

    Voorzieningen Veranda Suite Categorie V

    Amenities

    • Dagelijkse housekeeping
    • Gratis 24-uursroomservice
    • Elemis Aromapure zeep, lotion, shampoo
    • Luxueuze badjassen
    • Make-upspiegels en föhns
    • Royale bergruimte
    • Vers fruit op verzoek
    • Kluis
    • IJsservice
    • Schoenpoetsservice
    • Tv met films op aanvraag, programmeren
    • Verrekijker
      Rolstoeltoegankelijke hut aan boord van de Nieuw Statendam, met een ruim tweepersoonsbed, brede doorgangen, drempelloze toegang en een aangepaste badkamer

      Ocean View Suite♿✅

      Overzicht

      Deze ruime hutten bevatten onder meer twee bedden die kunnen worden omgevormd tot een queensize bed - ons karakteristieke Mariner's Dream™-bed met luxueuze Euro-Top-matrassen, hoogwaardige massagedouchekoppen, tal van voorzieningen en uitzicht op de oceaan.

      • Rolstoel toegankelijk ♿✅
      • Grote 36 m2
      • Deck 1
      • Suite C1121, C1123, C1125 & C1134
      • Categorie C 

      De badkamer heeft een grote inloopdouche met een gordijn (in plaats van een glazen wand) en één wastafel. Er zijn geen kastjes onder de wastafel, dus makkelijk toegankelijk met een rolstoel. (Er is geen bad.) De suite heeft, in plaats van een bank, alleen twee stoelen en een tafel.

      De suite heeft geen oprijplaten bij de toegangsdeur, de badkamer.

      Voorzieningen Ocean View Suite Categorie C

      Amenities

      • Dagelijkse housekeeping
      • Gratis 24-uursroomservice
      • Elemis Aromapure zeep, lotion, shampoo
      • Luxueuze badjassen
      • Make-upspiegels en föhns
      • Vers fruit op verzoek
      • Kluis
      • IJsservice
      • Schoenpoetsservice
      • Tv met films op aanvraag, programmeren
      Rolstoeltoegankelijke hut aan boord van de Nieuw Statendam, met een ruim tweepersoonsbed, brede doorgangen, drempelloze toegang en een aangepaste badkamer

      Binnen hut ♿✅

      Overzicht

      Deze comfortabele hutten bevatten twee bedden die kunnen worden omgevormd tot een queensize bed - ons karakteristieke Mariner's Dream™-bed met luxueuze Euro-Top-matrassen, hoogwaardige massagedouchekoppen en tal van voorzieningen.

      • Rolstoel toegankelijk ♿✅
      • Grote 36 m2
      • Deck 5 & 7
      • Cabin i5112, i5112, i5133, i7099 & i7108
      • Categorie i

      De badkamer heeft een grote inloopdouche met een gordijn (in plaats van een glazen wand) en één wastafel. Er zijn geen kastjes onder de wastafel, dus makkelijk toegankelijk met een rolstoel. (Er is geen bad.) De suite heeft geen oprijplaten bij de toegangsdeur of de badkamer.

      Voorzieningen Binnen hut Categorie D

      Amenities

      • Dagelijkse housekeeping
      • Gratis 24-uursroomservice
      • Elemis Aromapure zeep, lotion, shampoo
      • Luxueuze badjassen
      • Royale bergruimte
      • Vers fruit op verzoek
      • Kluis
      • IJsservice
      • Schoenpoetsservice
      • Tv met films op aanvraag, programmeren

      Keuken

      Elegant Aziatisch gerecht geserveerd in restaurant Tamarind op de Nieuw Statendam, met verfijnde presentatie en verse ingrediënten.

      Aan boord van de Nieuw Statendam kun je genieten van diverse dinerervaringen, van informele buffetten tot specialiteitenrestaurants met een toeslag. Er is een hoofddinerzaal voor ontbijt, lunch en diner, en diverse specialiteitenrestaurants zoals Pinnacle Grill, Canaletto en Tamarind. Daarnaast is er de Lido Market voor een breder scala aan informele eetgelegenheden en New York Pizza.

      Verrijking overdag

      Gezellige speelruimte op Holland America Line met een selectie bordspellen, comfortabele stoelen en uitzicht op zee.

      Overdag is er een breed scala aan vermaak en activiteiten aan boord van Holland America Line cruiseschepen. Denk aan zwembaden, jacuzzi's, fitnesscentra, ontspanningsruimtes, winkels en spa's. Er zijn ook diverse mogelijkheden om te ontspannen, zoals afternoon tea, lezen in de bibliotheek of genieten van een drankje in een van de bars. Daarnaast zijn er overdag ook kunst- en ambachtssessies, en sportactiviteiten zoals pickleball op het sportveld.

      Avondentertainment

      De World Stage op de Nieuw Statendam met 270 graden LED-schermen, comfortabele zitplaatsen en modern theaterdesign voor meeslepende shows.

      De avonden aan boord zijn gevuld met muziek en plezier. Geniet van een spetterende cabaretvoorstelling, beproef je geluk in het casino, stap op het podium voor karaoke of zoek gewoon een rustig plekje op het dek om te genieten van de sterrensymfonie.

      Spa & Fitness

      Ontspannende spa-ruimte met thermaalbad, verwarmde ligstoelen en zeezicht aan boord van Holland America Line.

      Luxe reizen is een holistische ervaring, een ervaring die lichaam en geest nieuwe energie geeft en herstelt, waardoor u zich meer voldaan en welbevinden voelt. Serene Spa & Wellness ™ nodigt u uit in een wereldwijd geïnspireerde, oase van rust vol gezondheid, schoonheid en wellness.

      Boetieks en meer

      Winkel aan boord van Holland America Line met luxe sieraden, parfums, kleding en souvenirs in een stijlvolle, maritieme setting.

      Bekijk een zorgvuldig samengestelde selectie van dutyfree designerkleding, sieraden, parfum en meer in de boetieks aan boord. Tank daarna bij met een espresso uit een café aan boord of ontspan tijdens een wijnproeverij in een van de lounges.

      Nieuw Statendam Toegankelijke Neptune Suite 7094 ♿✅
      Nieuw Statendam Toegankelijke Neptune Suite 7094 ♿✅
      Nieuw Statendam Volledig toegankelijk Hut VA8147 ♿✅
      Nieuw Statendam Volledig toegankelijk Hut VA8147 ♿✅

      LAAT ONS VOOR ELK DETAIL ZORGEN


      Twee personen heffen champagneglazen terwijl ze samen genieten van het uitzicht op zee vanaf het dek van een cruiseschip.

      Een reserveringsmedewerker helpt je of jouw reisagent bij het selecteren van de perfecte suite en biedt kant-en-klare services die jouw Holland America Cruises ® onvergetelijk maken.

      Holland America Line

      Mag ik een standaard hut als gast met een mobiliteitsbeperking?

      Heb je niet een van de toegankelijke hutten geboekt, maar maak je in plaats daarvan gebruik van een standaard hut, dan moet je op de hoogte zijn van enkele beperkingen die een negatieve invloed hebben op de mogelijkheden tot manoeuvreren, vooral bij het in- en uitgaan van de badkamer.

      De afmetingen van de badkamer, de deurdrempels en de hoogte van het bad in standaard hutten zorgen bijvoorbeeld vaak voor problemen voor gasten met een mobiliteitsbeperking.

      Bovendien kunnen de deuren en gangen van een standaard hut te smal zijn om een rolstoel of scooter in en uit de hut te laten manoeuvreren.

      Opmerking: Om veiligheidsredenen moeten deze (rolstoel of scooter) mobiliteitshulpmiddelen opgeslagen en opgeladen worden in de hut van de gast.

      Zijn er toegankelijke hutten?

      Ja, de schepen van de Holland America Line hebben speciaal ontworpen hutten voor gasten die gebruikmaken van mobiliteitshulpmiddelen.

      Opmerking: Om veiligheidsredenen moeten deze (rolstoel of scooter) mobiliteitshulpmiddelen opgeslagen en opgeladen worden in de hut van de gast.

      Er zijn op de Holland America Line schepen drie types toegankelijke hutten.
      - Volledig toegankelijk
      - Volledig toegankelijke ,vanaf één kant benaderbare
      - Ambulant toegankelijke

      Hoe zien de volledig toegankelijke hutten eruit?

      Volledig toegankelijke kamers zijn ontworpen voor gebruik door gasten met zeer beperkte of geen mobiliteit, die regelmatig gebruikmaken van een rolstoel, scootmobiel of vergelijkbare hulpmiddelen en bieden toegankelijke elementen, waaronder draairuimte, toegankelijke routes door de hut, en toegankelijke badkamers zijn ontworpen voor gebruik door gasten met zeer beperkte of geen mobiliteit, die regelmatig gebruik maken van een rolstoel, scootmobiel of vergelijkbare hulpmiddelen en bieden toegankelijke elementen, waaronder draairuimte, toegankelijke routes door de hut en toegankelijke badkamers.

      Volledig toegankelijke badkamers in hutten bieden een van drie soorten badfaciliteiten:
      • Inroldouche
      • transferdouche of
      • toegankelijke badkuip.

      Hoe zien volledig toegankelijke hutten, vanaf één kant benaderbaar eruit?

      Volledig toegankelijke ,vanaf één kant benaderbare hutten zijn ook ontworpen voor gasten met zeer beperkte of afwezige mobiliteit die regelmatig gebruik moeten maken van een rolstoel, scootmobiel of vergelijkbaar hulpmiddel. Deze hutten bieden toegankelijke badkamers en een toegankelijke route en vrije vloerruimte alleen aan één zijde van het bed in een hut die is ingericht voor één bed, en tussen de bedden in een hut die is ingericht voor twee bedden.

      Volledig toegankelijke, vanaf één kant benaderbare badkamers in hutten bieden een van drie soorten badfaciliteiten:
      • Inroldouche
      • transferdouche of
      • toegankelijke badkuip.

      Hoe zien de ambulant toegankelijke hutten eruit?

      Ambulant toegankelijke hutten zijn ontworpen voor gebruik door gasten met mobiliteitsproblemen die niet regelmatig gebruik hoeven te maken van een rolstoel, scooter of vergelijkbaar hulpmiddel. Deze hutten bieden enkele toegankelijkheidseigenschappen

      Wat beiden de Inroldouches?

      Inroldouches bieden de benodigde draairuimte voor een rolstoel om binnen het douchegebied te manoeuvreren.

      Wat bieden de transferdouches?

      Transferdouches bieden ruimte om te manoeuvreren naast een douchecabine, om vanuit een rolstoel naar de douchebank te bewegen.

      Wat bieden de toegankelijk badkuipen?

      Toegankelijk badkuipen bieden ruimte om te manoeuvreren naast een badkuip, om vanuit een rolstoel naar een zitje in de badkuip te bewegen.

      Wat zijn Volledig toegankelijk hutten?

      Deze hutten hebben brede binnen- en buitendeuren, rolstoeltoegang aan beide zijden van het bed en toegankelijke badvoorzieningen met handgrepen, toegankelijk zitje, toegankelijke kranen en een handdouche. Deze kamers hebben een lits-jumeaux die kan worden veranderd in een queensize bed, tenzij hieronder anderszins vermeld.

      Transferdouche en apart bad

      Welke hutten zijn er volledig toegankelijk op de NIEUW STATENDAM?

      Volledig toegankelijk
      Deze hutten hebben brede binnen- en buitendeuren, rolstoeltoegang aan beide zijden van het bed, en een rolstoeltoegankelijke douche met handgrepen, douchestoel, toegankelijke douchekranen en een handdouche.

      Suites SA7094, A6150, A6148 en hutten VA8147, VA8145, V5055, V5054, V5052, VH4107, VH4096 zijn volledig toegankelijk met een inroldouche.

      Hutten VA8134, VA8132, I7108, I6116, I5112, V5057, C1134, C1123, C1121 zijn volledig toegankelijk met een transferdouche.

      Welke hutten zijn er volledig toegankelijk op de ROTTERDAM?

      Volledig toegankelijk
      Deze hutten hebben brede binnen- en buitendeuren, rolstoeltoegang aan beide zijden van het bed, en een rolstoeltoegankelijke douche met handgrepen, douchestoel, toegankelijke douchekranen en een handdouche.

      Transferdouche: Suite A6150 en hutten VA8149, VA8147, VA8134, I-7099, I-6131, V5175, V5152, I-5133, V5055, V5054, VH4165, VH4144, VH4105, C1134, C1123, C1121

      Inroldouche: Suites SA7094 en A6148 en hutten VA8132, I-7108, I-6116, I-5112, V5057, V5052, VH4094, C1125

      Wat zijn volledig toegankelijk hutten, vanaf één kant benaderbaar?

      Deze hutten hebben brede binnen- en buitendeuren, rolstoeltoegang aan één kant van het bed, en een inroldouche met handgrepen, douchestoel, toegankelijke douchekranen en een handdouche.

      Welke hutten zijn er volledig toegankelijk, vanaf één kant benaderbaar op de NIEUW STATENDAM

      Hutten I7099, I6131, I5133 zijn rolstoeltoegankelijk aan de linkerkant van een queensize bed wanneer je met het gezicht naar het bed staat en een transferdouche. Het bed kan op verzoek worden veranderd in een lits-jumeaux indien volledige naleving niet nodig is.

      Hutten V5175, V5152, VH4146, VH4167 zijn rolstoeltoegankelijk tussen het lits-jumeaux en een transferdouche. Het bed kan op verzoek worden veranderd in een queensize bed indien volledige naleving niet nodig is.

      Hut C1125 is rolstoeltoegankelijk tussen het lits-jumeaux en een inroldouche. Het bed kan op verzoek worden veranderd in een queensize bed indien volledige naleving niet nodig is.

      Welke hutten zijn er volledig toegankelijk, vanaf één kant benaderbaar op de ROTTERDAM?

      Voor zover niet bekent.

      Wat zijn Ambulante toegankelijkheid hutten?

      Ambulante toegankelijkheid
      Deze hutten hebben een douche met handgrepen, toegankelijke douchekranen en een handdouche. Er is een opstap naar de badkamer, drempel naar de douche en de binnen- en buitendeuren hebben een standaardmaat.

      Hoe zien de ambulant toegankelijke hutten eruit?

      Ambulant toegankelijke hutten zijn ontworpen voor gebruik door gasten met mobiliteitsproblemen die niet regelmatig gebruik hoeven te maken van een rolstoel, scooter of vergelijkbaar hulpmiddel. Deze hutten bieden enkele toegankelijkheidseigenschappen.

      Welke ambulante toegankelijkheid suites & hutten zijn er op de NIEUW STATENDAM?

      Suites SA7085, B8101 en hutten K11049, VB11038, VQ10033, VE8142, VD7049, K6185, VC6158, V5048, V5051, FB1172, E1175 zijn ambulant toegankelijk

      Welke ambulante toegankelijkheid suites & hutten zijn er op de ROTTERDAM?

      Suites SA7085, B8103 en hutten K11049, VB11040, VQ10033, VE8142, VD7049, K6185, VC6158, V5048, V5051, FB1172, E1175 zijn ambulant toegankelijk.

      Hoe ga ik op en van het schip met mobiliteitsapparatuur?

      Voor gasten met een mobiliteitsbeperking zal een rolstoel het primaire hulpmiddel zijn bij het aan en van boord gaan van het schip.


      Bepaalde scheepstransferhandelingen (d.w.z. in de tenderboten en op de loopplanken) zijn mogelijk niet volledig toegankelijk voor rolstoel- of scootergebruikers.

      Als een schip niet kan aanmeren, worden gasten met een kleine boot (een tender) naar de kant gebracht.

      Sommige gasten met een mobiliteitsbeperking kunnen bij het inschepen en ontschepen, vooral bij hoog- of laagwater, soms hinder ondervinden op de kades of in de tenderboten vanwege steile loopplanken en afstapjes.

      Rolstoelen en scooters die meer wegen dan 45 kg zonder de accu mogen bovendien niet door het personeel van het schip naar het hulpschip en/of van het hulpschip naar de kant vervoerd worden.

      Havens met hulpschepen worden vermeld in de reisinformatie van elke reis in het gedeelte “Plan een cruise” van onze website, evenals in de reisschema-informatie op je boekingsbevestiging.


      De schepen van Holland America Line hebben liften naar het hulpschipniveau waarmee gasten rechtstreeks op en van het platform van het schip kunnen rollen.

      * Met uitzondering van de Volendam en de Zaandam

      Wees je er echter van bewust dat bij ongunstige weersomstandigheden, zoals wind en deining, of bij extreme getijdenniveaus het niet altijd mogelijk zal zijn om van het platform naar het hulpschip te gaan.

      Bovendien zijn sommige havenfaciliteiten mogelijk niet toegankelijk vanwege trappen of steile hellingen.

      Als je vragen hebt over procedures met een hulpschip aan boord, neem dan contact op met de Guest Services Manager.

      Wanneer kan ik NIET op en van het schip met mobiliteitsapparatuur?

      Er kunnen zich situaties voordoen waarin gasten met een mobiliteitsbeperking niet aan wal kunnen wanneer zij dit wensen.

      In sommige havens kunnen ze helemaal niet aan wal.

      Om de veiligheid van alle betrokkenen te garanderen, beslist de kapitein of gasten met een mobiliteitsbeperking al dan niet kunnen worden geholpen en hun hulpmiddelen (rolstoel, scooter, rollators, enz.) kunnen worden gedragen, waarbij rekening wordt gehouden met onder andere, maar niet uitsluitend, de weersomstandigheden, de locatie van het schip, het gewicht van de gast of zijn/haar hulpmiddel, enz

      Zijn dieren die personen met een beperking begeleiden toegelaten aan boord?

      Holland America Line laat enkel assistentiedieren aan boord, gedefinieerd als dieren die individueel getraind zijn om assistentie te verlenen aan een persoon met een functiebeperking.

      Zijn huisdieren, gezelschapsdieren of andere dieren toegelaten aan boord?

      Onze gasten mogen geen huisdieren, gezelschapsdieren of andere dieren meebrengen die niet voldoen aan onze definitie van assistentiedieren.

      Als u twijfelt of het dier dat u aan boord wenst te brengen ook echt een assistentiedier is, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Toegankelijkheid voor gasten van Holland America Line.

      Aan welk specifieke en strikte eisen moet voldaan worden alvorens uw assistentiedier het schip op te gaan?

      Om aan boord van het schip te gaan, moet uw assistentiedier alle nodige vaccinaties gehad hebben.

      Gegevens die de vaccinatiestatus bevestigen, moeten voor het vertrek aan de reisagent of onze afdeling Toegankelijkheid voor gasten van Holland America Line worden doorgegeven.

      We raden u ook aan de immuniseringgegevens bij u te houden in geval dat ze in een van de aanleghavens nodig zouden zijn.

      Aan welk specifieke en strikte eisen moet voldaan worden alvorens uw assistentiedier het schip mag verlaten?

      Het is mogelijk dat de vaarroute aanleghavens aandoet met heel specifieke en strikte eisen waaraan moet voldaan worden alvorens uw assistentiedier het schip mag verlaten.

      Zorg ervoor dat u weet wat de vereisten zijn m.b.t. assistentiedier bij het ontschepen in iedere aanleghaven.

      Specifieke informatie over de vereiste documenten en vaccinaties voor je assistentiedier zijn het makkelijkst te verkrijgen via de website van het Amerikaanse ministerie van Landbouw, plaatselijke douanekantoren in de specifieke aanleghavens en bij de dierenarts van je geleidedier.

      Alle eisen in verband met documentatie en vaccinatie worden vastgesteld door overheidsinstellingen en niet door Holland America Line.

      Als u hulp nodig heeft bij het vinden van deze informatie, neem dan contact op met onze afdeling Toegankelijkheid voor gasten van Holland America Line.

      Als u niet over de benodigde documentatie en bewijs van vaccinatie van uw assistentiedier beschikt die vereist is in de aanleghaven, of als er lokale quarantaine-eisen zijn, dan mag uw assistentiedier het schip niet verlaten.

      Wat te doen als mijn assistentiedier geen toestemming krijgt om het schip te verlaten

      Als uw assistentiedier geen toestemming krijgt om in een bepaalde haven het schip te verlaten, zullen de medewerkers en de bemanningsleden samen met u bepalen wat er eventueel gedaan kan worden om ervoor te zorgen dat u de haven kunt bezoeken zonder uw assistentiedier.

      Wij wijzen u erop dat u de verantwoordelijkheid draagt voor de verzorging van en het toezicht op uw assistentiedier als u afwezig bent.

      Behalve wanneer uw assistentiedier geen toestemming heeft gekregen om het schip te verlaten, mag u uw assistentiedier nooit alleen achterlaten op het schip of in uw hut.

      Indien je vragen hebt kun je contact opnemen met onze afdeling Toegankelijkheid voor gasten via GuestAccessibility@HollandAmerica.com.

      Met wie kan ik contact opnemen voor meer informatie over toegankelijke cruises?

      Voor meer informatie over de faciliteiten aan boord of over de mogelijkheden om tegemoet te komen aan gasten met speciale behoeftes die niet behandeld werden FAQ-list, neem dan contact op met uw reisagent of de afdeling Toegankelijkheid voor gasten via: GuestAccessibility@HollandAmerica.com

      Als u vragen heeft voor afvaart kunt u contact opnemen met uw reisagent of de afdeling Reserveringen van Holland America Line op: guestrelations@hollandamerica.com

      Kan ik mijn persoonlijke mobiliteitsvoorzieningen gebruiken aan boord?

      Om de veiligheid van alle gasten en bemanningsleden te garanderen en om de schepen toegankelijker te maken, raadt Holland America Line ten stelligste aan dat alle persoonlijke elektrische vervoersmiddelen voldoen aan de volgende criteria:

      - Breedte: Maximaal 58 cm om in een standaard hut te passen, tenzij het toestel kan worden samengevouwen tot een breedte van 58 cm of minder.
      - Gewicht: Maximaal 45 kg zonder de accu
      - Accu's: Mag alleen gel of droge cel of AGM (Absorbed Glass Mat) zijn.

      Kan ik een (grote) scooter gebruiken aan boord?

      We begrijpen dat voor sommige mensen een grotere scooter essentieel is.

      Als u denkt dat u een grotere scooter nodig heeft, neem dan contact op met onze afdeling Toegankelijkheid voor gasten van Holland America Line zodat we uw specifieke behoeften kunnen bespreken.

      Voor de veiligheid van alle gasten en de bemanning:

      Scooters en andere mobiliteitsvoorzieningen moeten veilig opgeborgen en opgeladen worden in de hut; niet in de gangen of in de lobby bij de lift.

      Kan Holland America Line rolstoelassistentie verlenen?

      Holland America Line is niet meer in staat om gratis rolstoelassistentie te verlenen, behalve bij het inschepen, ontschepen en bij noodgevallen.

      Heeft Holland America Line rolstoelen ter beschikking?

      Als u geregeld een rolstoel nodig hebt, raden wij u aan om uw eigen rolstoel mee te nemen.

      U kunt ook van tevoren een rolstoel huren en deze laten afleveren op het schip voor gebruik aan boord en in de aanleghavens.

      De rolstoelen van Holland America Line zijn niet beschikbaar voor landexcursies of voor gebruik aan boord.

      Waar kan ik mobiliteitsvoorzieningen voor aan boord huren?

      Special Needs at Sea en Scootaround zijn leveranciers die we aanraden voor het leveren van mobiliteitsapparatuur.

      Neem voor prijzen en beschikbaarheid rechtstreeks contact op met deze leveranciers.

      Special Needs at Sea
      Telefoonnummer: 800‐513‐4515 (of lokaal via 954‐585‐0575)
      E-mail: info@specialneedsatsea.com
      Website: www.specialneedsatsea.com

      Scootaround
      Telefoonnummer: (888) 441-7575
      E-mail: info@scootaround.com
      Website: www.scootaround.com

      Houd er rekening mee dat het vooraf huren van mobiliteitsvoorzieningen geregeld moet worden door de gast en de leverancier.

      U bent daarom volledig verantwoordelijk voor het gebruik van deze diensten die vallen onder hetgeen door u of namens u is overeengekomen met de partij die deze dienst uitvoert.

      Eventuele vergoedingen moeten door uzelf afgehandeld worden met de dienstverlener.

      Wij raden aan dat u zo snel mogelijk contact opneemt met een van deze bedrijven om het nodige te regelen zodat u zeker weet dat aan uw behoefte voldaan kan worden.

      Is rolstoelassistentie mogelijk voor luchthavens of treinstations?

      Rolstoelassistentie aangevraagd voor luchthavens of treinstations moet rechtstreeks via lucht- of spoorwegenstation gebeuren.

      Holland America Line kan geen rolstoelassistentie regelen op luchthavens of treinstations.

      Is rolstoelassistentie mogelijk op landreizen en/of landexcursies?

      Omdat de voorzieningen in havens overal ter wereld aanzienlijk verschillen, kan het zijn dat er voor sommige rondreizen aan land en/of landexcursies geen rolstoelvoorzieningen zijn.

      In veel landen ter wereld zijn de voertuigen niet uitgerust met rolstoelliften. Holland America Line zal daarom soms alternatief vervoer moeten regelen, zoals een personenwagen.

      Dit betekent dat een gast die een rolstoel gebruikt, in staat zal zijn zijn/haar rolstoel op de voor- of achterzetel van een sedan te plaatsen

      Zijn er voertuigen aan land beschikbaar met lift?

      In veel landen ter wereld zijn de voertuigen niet uitgerust met rolstoelliften. Holland America Line zal daarom soms alternatief vervoer moeten regelen, zoals een personenwagen.

      Dit betekent dat een gast die een rolstoel gebruikt, in staat zal zijn zijn/haar rolstoel op de voor- of achterzetel van een sedan te plaatsen.

      Wanneer voertuigen met lift beschikbaar zijn, hebben deze over het algemeen niet de faciliteiten voor het veilig vervoeren van scootmobielen in de passagiersruimte.

      Indien u een scootmobiel gebruikt kan u daarom gevraagd worden om van uw scooter af te stappen en de coach via de treden vooraan in te stappen en veilig in een standaard coachstoel te reizen, in een verstrekte instapstoel te gaan zitten, met de coachlift in te stappen en vervolgens in een standaard coachstoel te gaan zitten, of met uw scooter in de coachlift te rijden en vervolgens in een standaard coachstoel te gaan zitten.

      In sommige gevallen is het wellicht mogelijk dat uw scooter wordt opgeborgen in het bagageruim, zodat u het kunt gebruiken in de aanleghavens. Indien uw scooter dient te worden opgeborgen in het bagageruim van een touringcar, is het wellicht nodig dat iemand die met u mee reist de scooter in het bagageruim laadt.

      De touroperator bepaalt het beleid of de chauffeur van de coach hulp kan of mag bieden, niet Holland America Line.

      Kan ik met mijn scootmobiel reizen?

      Indien u een scootmobiel gebruikt kan u gevraagd worden om van uw scooter af te stappen en de coach via de treden vooraan in te stappen en veilig in een standaard coachstoel te reizen, in een verstrekte instapstoel te gaan zitten, met de coachlift in te stappen en vervolgens in een standaard coachstoel te gaan zitten, of met uw scooter in de coachlift te rijden en vervolgens in een standaard coachstoel te gaan zitten.

      In sommige gevallen is het wellicht mogelijk dat uw scooter wordt opgeborgen in het bagageruim, zodat u het kunt gebruiken in de aanleghavens.

      Indien uw scooter dient te worden opgeborgen in het bagageruim van een touringcar, is het wellicht nodig dat iemand die met u mee reist de scooter in het bagageruim laadt.

      De touroperator bepaalt het beleid of de chauffeur van de coach hulp kan of mag bieden, niet Holland America Line.

      Bepaalde factoren, zoals het gewicht of de afmetingen van de scooter, bepalen wellicht of hulp wel of niet geboden kan worden.

      Indien u niet in staat bent uzelf uit uw scootmobiel te verplaatsen en alternatieve regelingen vereist zijn, licht u Holland America Line hierover in tijdens het boeken, of zo geruime tijd voor uw reis als mogelijk is.

      Denk eraan dat dit voor uw veiligheid is.

      Moet ik extra kosten betalen voor aangepast vervoer?

      Omdat in het buitenland een beperkt aantal voertuigen uitgerust zijn met een lift, kan het zijn dat gasten extra kosten moeten betalen voor vervoer dat verband houdt met airport transfers, landexcursies en rondreis/hotelpakketten.

      Neem voor informatie over alternatief vervoer en daarmee gepaard gaande kosten contact op met de afdeling Toegankelijkheid voor gasten van Holland America Line.

      Wanneer maak ik bekend dat ik aangepast vervoer nodig heb?

      Gelieve Holland America Line zo vroeg mogelijk te verwittigen over speciale behoeften bij transfers. U bent er zo van verzekerd dat het juiste vervoer beschikbaar is en dat Holland America Line een schatting geeft van de daarmee gemoeide extra kosten.

      Hoe goed uitgerust zijn de aangepaste voorzieningen tijdens vervoer?

      Gasten moeten zich ervan bewust zijn dat bepaalde voorzieningen voor landexcursies die door derden worden geleverd wellicht niet volledig toegankelijk zijn voor gasten met een beperking.

      Hoewel we proberen om ervoor te zorgen dat deze bedrijven aan de wettige eisen voldoen, kunnen we niet garanderen dat zij allemaal in staat zijn om faciliteiten te bieden die toegankelijk zijn voor personen met een beperking.

      Voor gedetailleerde informatie over toegankelijkheid in verband met landexcursies, bevelen we ten zeerste aan om vóór inscheping contact op te nemen met hun reisagent of met de afdeling Reserveringen van Holland America Line, of langs te gaan bij onze balie voor landexcursies aan boord.

      Hoe weet ik welke routes toegankelijk zijn aan boord?

      Voor personen die een rolstoel of scooter gebruiken, zijn er toegankelijke routes voor elk schip ter beschikking.

      Deze zijn online verkrijgbaar en op het schip bij de infobalie.