Norwegian Cruise Line Holdings LTD Toegankelijkheid
Alt tekst (140 tekens): Drie cruiseschepen van Norwegian Cruise Line, Oceania Cruises en Regent Seven Seas varen samen onder een sterrenhemel op open zee.

Toegankelijkheid Norwegian Cruise Line LTD

Norwegian Cruise Line - Oceania Cruises - Regent Seven Seas Cruise

Toegankelijkheidsassistentie

Missieverklaring Toegankelijkheid:

Norwegian Cruise Line streeft ernaar om inclusiviteit en toegankelijkheid te bieden tijdens vakantie-ervaringen van wereldklasse. Dit doen we door voortdurend de meest recente toegankelijkheidsnormen te verbeteren en toe te passen om zo de verwachtingen van onze gasten te overtreffen.


Belangrijke informatie voor gasten met speciale behoeften

Iedereen moet kunnen genieten van het plezier en de spanning van Freestyle Cruisen. Daarom streven we ernaar om al onze gasten de vrijheid te bieden om op jouw manier te cruisen.

Ons team van toegankelijkheidscoördinatoren heeft ervaring in het bevorderen van de missie van Norwegian Cruise Line om een veilige en toegankelijke cruise-ervaring te bieden voor alle gasten met speciale behoeften, zo goed als we kunnen en haalbaar zijn.

De toegankelijkheidscoördinatoren nemen vóór uw cruise contact met u op zodra wij uw aanvraag hebben ontvangen.Toegankelijkheid & Medische VragenlijstZodat we kunnen proberen om zo goed mogelijk aan uw behoeften en verwachtingen te voldoen. Aan boord is de Norwegian Cruise Line Access Officer de eerste persoon die al uw speciale wensen beheert.

Speciale toegankelijkheidscoördinatoren

Voor en tijdens je cruise

Norwegian Cruise Line beschikt over een toegewijd team van ervaren reisprofessionals die speciaal zijn opgeleid om gasten met een beperking en speciale behoeften te helpen, voor, tijdens en zelfs na uw cruise.


De Toegangsbalie

Binnen onze reserveringsafdeling staat een exclusief team van ervaren professionals klaar om uw reis te vergemakkelijken. Na ontvangst van uwToegankelijkheid & Medische VragenlijstDeze speciaal getrainde medewerkers in het beleid en de procedures van Norwegian Cruise Line documenteren uw reservering met informatie over uw serviceverzoeken. Deze gegevens worden doorgegeven aan ons cruisepersoneel, dat de accommodatie regelt en uw vakantie voorbereidt.

Een medewerker van de receptie vertelt u alles over uw cruise, van het vervoer van en naar het schip, uw hut, excursies aan land en alle andere verwachtingen of behoeften die u heeft.


Aan boord

Zodra u aan boord bent, wordt u opgewacht door een medewerker die u alle informatie kan geven die u rechtstreeks of via uw reisagent aan Norwegian Cruise Line heeft doorgegeven. Gedurende uw cruise is er personeel beschikbaar om aan al uw wensen te voldoen. Norwegian Cruise Line heeft Access Officers die als eerste aanspreekpunt fungeren en ervoor zorgen dat aan al uw wensen wordt voldaan. Norwegian Cruise Line heeft ook een gecentraliseerd intern team voor de afdeling bedrijfsresolutie dat de Access Officer 24 uur per dag telefonisch bereikbaar is.

Voor meer informatie of om hulp bij de toegankelijkheid op uw aankomende cruise kunt u het formulier invullenToegankelijkheid & Medische Vragenlijstof neem contact met ons op via het telefoonnummer onderaan deze pagina.

Voorafgaande kennisgeving vereist

Wat uw speciale wensen ook zijn, Norwegian Cruise Line doet er alles aan om u tegemoet te komen. We hebben echter wel voldoende tijd nodig om uw aankomst voor te bereiden. Neem daarom ruim voor uw cruise contact op met onze receptie – minimaal 90 dagen voor tolken en 45 dagen voor alle andere wensen.


Hoe meer informatie we hebben over eventuele speciale wensen, hoe beter we voorbereid zijn om aan uw wensen te voldoen tijdens uw cruise. Wat voor anderen goed werkt, voldoet mogelijk niet aan uw wensen. U zult een veel plezierigere cruise-ervaring hebben als u ons vertelt wat u nodig heeft. We zullen met u samenwerken om aan al uw redelijke wensen voor uw cruise te voldoen, maar vanwege de aard van reizen op een passagierscruiseschip kan Norwegian Cruise Line u mogelijk niet bieden wat u nodig heeft als u ons niet van tevoren op de hoogte stelt.

In beperkte situaties (zowel aan boord als aan land) kunnen we het nodig vinden u te vragen alternatieve reisarrangementen te treffen, bijvoorbeeld wanneer een gehandicapte gast niet aan bepaalde veiligheids- en andere criteria kan voldoen, zelfs niet wanneer hij/zij de juiste hulpmiddelen en diensten krijgt. Gasten die niet in hun basisbehoeften kunnen voorzien (zoals aankleden, eten en deelnemen aan veiligheidsoefeningen) MOETEN een capabele reisgenoot hebben. Het is essentieel dat we zo snel mogelijk op de hoogte worden gesteld van eventuele speciale medische, fysieke of andere behoeften, inclusief de vraag of u van plan bent een scooter mee te nemen.

Het vooraf regelen van speciale assistentie zorgt ervoor dat uw reis soepeler verloopt. De assistentie wordt bij de boeking geregeld, na identificatie van uw specifieke serviceverzoek.

Voor meer informatie of om hulp bij de toegankelijkheid op uw aankomende cruise kunt u het formulier invullenToegankelijkheid & Medische Vragenlijstof neem contact met ons op via het telefoonnummer onderaan deze pagina.

Mobiliteitsbeperkingen

Voor gasten die niet zelfstandig kunnen lopen, kan een rolstoel, scootmobiel of rollator het belangrijkste hulpmiddel zijn om aan boord en van boord te komen. Norwegian Cruise Line heeft een beperkte voorraad rolstoelen aan boord. Om onze gasten tegemoet te komen, zijn rolstoelen van Norwegian Cruise Line uitsluitend gereserveerd voor in- en uitstapsituaties. De beperkte voorraad rolstoelen aan boord is beschikbaar voor noodgevallen en wordt op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt, verhuurd.


Rolstoeltoegankelijke hutten zijn beschikbaar op al onze schepen. We raden u aan ruim van tevoren te boeken, aangezien de beschikbaarheid beperkt is. Rolstoeltoegankelijke hutten zijn voorzien van bredere deurposten, rolstoeltoegankelijke douches, douchebanken, hoge toiletten en beugels in de douche- en toiletruimte.


Gemotoriseerde rolstoelen en scooters zijn toegestaan in onze toegankelijke hutten, mits ze werken op gelaccu's en de laders geschikt zijn voor 110 volt. Indien u een hut kiest die niet als toegankelijk is aangemerkt, dient u een opvouwbare rolstoel mee te nemen. Indien u een gemotoriseerde rolstoel of scooter heeft, mag de breedte niet groter zijn dan 66 cm om de hutdeur te kunnen bereiken. Alle scooters en rolstoelen MOETEN in de hut worden opgeborgen. Vanwege de veiligheids- en vluchtroute-eisen van de SOLAS-regelgeving mogen ze niet worden opgeborgen in de gangen, trappenhuizen of andere openbare ruimtes. Strandrolstoelen kunnen worden gehuurd voor gebruik op het privé-eiland van Norwegian Cruise Line.


Gasten die regelmatig een rolstoel/scooter of ander hulpmiddel nodig hebben, wordt aangeraden om deze zelf mee te nemen of te huren bij onze favoriete leverancier, Scootaround, als ze vanuit een Amerikaanse haven vertrekken.


Bezoek de website van Scootaround of bel 1-888-441-7575 . Het team van getrainde professionals van Scootaround kan de verschillende huuropties bekijken op basis van uw accommodatie en de optie vinden die het beste bij u past. Als voorkeursleverancier hebben zij het unieke recht om uw uitrusting aan boord van Norwegian cruiseschepen te bezorgen.

Scootaround biedt een ruim aanbod aan verhuurmogelijkheden voor mobiliteit tijdens cruises en toegankelijkheidsoplossingen, waaronder scooters, rolstoelen, elektrische rolstoelen en zuurstofconcentratoren.

Voorzieningen en diensten omvatten:

  • Een beperkt aantal rolstoeltoegankelijke hutten met handgrepen in de badkamers, verhoogde bedden, verstelbare hangstangen in de kasten, douchestoelen en extra brede deuren voor gemakkelijke toegang
  • Rolstoelverhuur beschikbaar voor gebruik op de schepen
  • Alle schepen van Norwegian Cruise Line beschikken over zwembadliften
  • Alle schepen van Norwegian Cruise Line beschikken over toegankelijke toiletten in diverse openbare ruimtes
  • Toegankelijk vervoer van en naar het schip kan vooraf worden geregeld voor alle bestemmingen in de VS. U dient hiervoor 15 dagen van tevoren een bericht te sturen naar de Access Desk.
  • De toegangsbalie kan u specifieke en actuele informatie verschaffen over de toegankelijkheid van excursies aan land voorafgaand aan uw cruise.

Assistentie op en buiten het schip

Gasten die om rolstoelassistentie vragen bij het in- en uitstappen, moeten de terminal zonder assistentie kunnen betreden en verlaten.

Assistentie aan boord bij inscheping

De bemanning van Norwegian Cruise Line kan de terminal niet verlaten, waardoor gasten niet bij de afzetzone/stoeprand kunnen worden opgehaald. Gasten moeten de terminal betreden voordat ze rolstoelassistentie kunnen krijgen. Gasten worden naar de incheckbalie gebracht en vervolgens via de hellingbaan aan boord van het schip, maar kunnen niet helemaal naar hun hut worden gebracht.

Assistentie bij het verlaten van het schip bij het ontschepen

Aan boord worden aankondigingen gedaan om gasten te adviseren zich op een specifieke locatie te verzamelen, waar ze wachten op bemanningsleden met rolstoelen die hen naar de security/uitcheckbalie begeleiden. Gasten worden afgezet bij de uitcheckbalie. Gasten dienen zelf de terminal te verlaten en naar de stoep te lopen.

Faciliteiten voor scheepstransfers en excursies aan wal

Scheepsoverdrachten en tenders

Gasten dienen er rekening mee te houden dat bepaalde transfers op schepen, zoals tenders en loopplanken, mogelijk niet volledig toegankelijk zijn voor rolstoelen of scooters op het gewenste tijdstip, of dat ze helemaal niet aan land kunnen gaan. Wanneer een schip niet kan aanmeren, worden gasten aan land gebracht in kleinere boten, tenders genaamd. Gasten moeten mogelijk een trap of een trap gebruiken om bij de tender te komen en weer aan boord te gaan. Sommige gasten met beperkte mobiliteit kunnen het op bepaalde tijden moeilijk vinden om aan of van boord te gaan, zowel aan de kade als tijdens de tender.


LET OP: We kunnen geen assistentie verlenen van het schip naar de tender en/of van de tender naar de wal voor gasten met een scooter en/of rolstoel die samen 45 kg wegen. Gasten die naar Great Stirrup Cay varen, kunnen hiervan worden vrijgesteld. Mobiliteitshulpmiddelen moeten inklapbaar zijn om aan boord van de tender te kunnen worden vervoerd.


Papeete, Fiji, beschikt niet over ADA-liften of Medi-vans die gasten die permanent rolstoelgebruikers zijn, van en naar de luchthaven kunnen vervoeren, naast vervoer per excursie aan wal. Bent u een permanente rolstoelgebruiker? Vul dan de vragenlijst over toegankelijkheid en medische gegevens zo gedetailleerd mogelijk in, zodat we kunnen proberen aan uw behoeften te voldoen.

Landexcursies

Sommige faciliteiten voor excursies aan land zijn mogelijk niet volledig toegankelijk voor gasten met een mobiliteitsbeperking. Hoewel we ernaar streven dat bedrijven in de Verenigde Staten toegankelijke excursies aan land aanbieden, kunnen we niet garanderen dat alle faciliteiten toegankelijk zijn voor mensen met een beperking. Bovendien kunnen excursies aan land in buitenlandse havens uitdagingen opleveren voor gasten met een beperking. Voor gedetailleerde en actuele informatie over toegankelijkheidsproblemen met betrekking tot excursies aan land raden we u aan contact op te nemen met de experts van ons Shore Excursion-team via 00800 0310 21 21 of onze website te bezoeken .