arrow_drop_up arrow_drop_down

Norwegian Cruise Line Holdings Ltd.

Waarom ben ik sales agent van NCLH?

[November 2016]

Een relatie van mij (geen rolstoelgebruiker) overwoog om met NCL een cruise te maken en had al wat op het oog. Hij vond in de media een cruise, tegen een zeer scherpe prijs. En aangezien het een van mijn beste klanten is, stelde hij mij de vraag: Kan jij hier nog wat aan verdienen?

Het is namelijk een ondernemer die “verdienen en laten verdienen” de normaalste zaak van de wereld vindt en mij ook geregeld hiertoe de gelegenheid geeft. Vandaar dat ik deze mogelijkheid heb aangepakt.

Nu wist ik al van internationale collega Rolstoel Reizen Experts dat NCL goede voorzieningen had en was de keuze om een Agentschap aan te vragen al snel gemaakt.

Ik zocht de voorwaarden en de aanmeldprocedures op, verdiepte mij in deze materie en verwachtte als gezond bedrijf geen problemen met deze aanvraag.

[17 november 2016] Stuurde ik: Requirements for becoming a partner agency.

[18 november 2016]

[11:15] Dear Sir, Thank you very much for your interest in Norwegian Cruise Line.

In the attachment you will find your agency contract, our terms & conditions as well as your commission list. Please sign the agency contract and send it back to us. You are welcome to send the required documents by mail. As soon as we have all documents including the contract back, you will get your agency ID.

[14:06] Gingen de documenten retour.

[14:24] We registered your agency in our system.

Binnen 48 uur had ik een aanvraag voor een nieuwe cruise van een klant, vroeg ik een sales agentschap aan, kreeg deze toegewezen en verkocht ik de cruise aan mijn relaties.

“Zo zit er achter ieder product, waar ik me mee bezig hou, wel een verhaal.”

Het sales agentschap kwam dus binnen via een niet rolstoelgebruiker, maar daarna heb ik alle informatie voor rolstoelgebruikers achterhaald,waarmee ook mijn internationale collega’s Rolstoel Reizen Experts werken.

Bliss

4004 passagiers
bouwjaar/gerenoveerd

2018

♿️ 73

Breakaway

3963 passagiers

bouwjaar/gerenoveerd

2018/2013

♿️ 37

Dawn

2340 passagiers

bouwjaar/gerenoveerd

2012/2006

♿️ 22

Encore

3998 passagiers

bouwjaar/gerenoveerd

2019

♿️ ?

Maar doordat ik een officieel erkend sales agentschap ben,was erbij NCL de bereidheid om deze informatie aan mij te verstrekken en volgde “TRAVEL AGENT MANUL PARTNERS-FIRST” al snel op de deurmat. Ja ja, dit kwam per post!

Je zou verwachten dat informatie over toegankelijkheid eenvoudig voorhanden zou zijn, tenslotte hebben ze op hun site ook een

hoofdstuk; ♿️ Accessibility Assistance,

maar dit is consumentgericht en detailinformatie voor een agentschap, zoals ik deze heb, is toch echt anders. 

enslotte wil je ook marketingmateriaal om een en ander te kunnen aanprijzen.

Internationale collega Rolstoel Reizen Experts werken veelal vanuit hun eigen rolstoel, met eigen beeldmateriaal, maar of NCL daar blij mee is weet ik niet. Maar de vragen waren uitgezet en ik hoefde alleen maar te wachten.

En stukje bij beetje kwam de gevraagde info.

Cruisen als rolstoelgebruiker

Cruisen als rolstoelgebruiker lijkt misschien een ideale oplossing, maar ook daar komt een en ander bij kijken. Zo is een boek met tips, inzichten en praktische info zo geschreven.

  • TIP: kies een route uit zonder tender ports
  • Inzicht: het is eenvoudiger dan een vliegvakantie
  • Praktische info: wat doe je tegen zeeziektes

Internationale collega's
Rolstoel Reizen Experts

John S.

Sylivia C.

Cory L.